Garanti & Politikker

GARANTI INFORMATION

GrønCykel.dk og Urtopia 2-ÅRS GARANTI OG POLITIK OM UDSKIFTNINGSPROCEDURER & ANSVAR

Alle elcykler købt gennem GrønCykel.dk er dækket af en 2-årig garanti mod alle produktionsfejl for den oprindelige ejer. Denne garanti omfatter alle Urtopia cykler og dækker følgende komponenter og processer.

GARANTIPERIODE OG MÅLGRUPPEVILKÅR

Garantien registreres automatisk, når den oprindelige køber foretager købet. Garantien er gældende for den OPRINDELIGE KØBER, og den 2-årige garanti træder i kraft, når cyklen er modtaget. For at overføre garantien skal følgende to betingelser være opfyldt:

  1. Den 2-årige garantiperiode er ikke udløbet siden den oprindelige ejer har modtaget cyklen.
  2. Den nye ejer har den oprindelige købers navn og den oprindelige ordrenummer.

GARANTIDÆKKET

Ramme og Gaffel Rammer og gafler på Urtopia elcykler er dækket af en 2-årig garanti for udskiftning. Denne garanti inkluderer udskiftning af ramme og/eller gaffel, hvis nødvendigt. Hvis en bestemt stil eller farve ikke er på lager, vil der blive leveret en kompatibel erstatning.

Batteri Urtopia batterier er dækket af en 2-årig garanti. Eventuelle defekter, herunder unormal spænding, opladningsproblemer og mindre end 60% fuld opladningskapacitet, vurderes og håndteres af Urtopia. Hvis batteriet er defekt, vil det blive udskiftet, og garantiperioden for det nye batteri forlænges automatisk med seks måneder baseret på den oprindelige købsdato.

Andre komponenter Originale Urtopia dele som motor, kontrolenhed, kranksæt, carbon bælte, bremser og andre nøglekomponenter er dækket af en 2-årig garanti.

IKKE DÆKKET AF GARANTI

Almindelig slid Slid, der opstår som følge af normal brug, og som ikke skyldes fejl i håndværk eller materialer, er ikke dækket af garantien. Dette inkluderer ridser, buler og kosmetiske skader.

Andre forhold Urtopia er ikke ansvarlig for følgende situationer:

  • Produktet har fået fjernet eller beskadiget serienummer eller stregkode.
  • Skader forårsaget af uheld, misbrug, forkert opbevaring, eller unormal eksponering for væske, kemikalier, fugt, slibemidler, sand eller snavs.
  • Arbejdsomkostninger ved udskiftning af dele.

REKLAMATIONSPROCES

Garantikrav Hvis du mener, at der er noget galt med din elcykel eller en af dens dele, skal du kontakte Urtopia via deres App eller sende en e-mail til care@newurtopia.com. Urtopia vil derefter sende den nødvendige reservedel til en nærliggende cykelsmed, og dække omkostningerne for udførelsen af arbejdet. Kunderne vil derfor ikke modtage ekstra regninger eller skulle udføre arbejdet selv.

Transportskader og ufuldstændige leverancer I sjældne tilfælde kan varen være beskadiget under transporten eller leveret uden nogle dele. Hvis dette sker, bedes du kontakte vores kundeservice.

ANSVARSFRASKRIVELSE

Denne garantipolitik gælder kun for Urtopia's officielle salgsregioner og kanaler. Urtopia forbeholder sig ret til fortolkning af alle garantibetingelserne ovenfor.